Cateva idei pentru micul dejun


Alexandra Alexandru - 15/02/2015 - 0 comments

Deja este de prisos sa spunem ca micul dejun este cea mai importanta masa a zilei la care nu trebuie sa renuntam cu niciun pret! Dimineata ar trebui sa consumam cantitativ circa o treime din hrana zilnica, iar meniul ar trebui sa contina: grasimi (unt, branzeturi, oua), proteine (peste, carne, oua), glucide lente (paine integrala, cereale integrale), in combinatiile permise.

Grasimile consumate la micul dejun sunt cheltuite fara a avea efect de ingrasare, lucru valabil si pentru glucide. Cei care sar peste micul dejun se expun riscului de a deveni supraponderali sau obezi, spre deosebire de cei care iau micul dejun. Luarea corecta a micului dejun poate avea efecte benefice pentru mentinerea greutatii normale si a valorilor fiziologice ale colesterolului sanguin. Daca nu luati micul dejun va expuneti unui risc de a deveni obez, din punct de vedere statistic, cu 450 % mai mare decat daca ati lua micul dejun zilnic.

MICUL DEJUN, IN SITUATII SPECIALE, POATE FI SI SINGURA MASA DIN ZI, DACA APORTUL DE NUTRIENTI ESTE ECHILIBRAT SI SUFICIENT CANTITATIV.

Cateva exemple de mic dejun pregatit conform principiilor unei alimentatii sanatoase:

  1. 2 oua romanesti (preparate in apa), cateva ciuperci trase usor la tigaie sau rosii uscate, 2 felii de paine integrala, plus ceai sau cafea simpla.
  2. 2-3 felii de paine integrala cu hummus (pasta de naut), salata de patrunjel, cafea simpla sau ceai.
  3. Fulgi de ovaz cu nuci, seminte de in, susan, cu lapte de migdale sau orez si un praf de scortisoara
  4. Branza de capra cu putin marar, ardei gras, cateva masline, 2 felii de paine integrala, cafea simpla sau ceai
  5. 2 felii de paine integrala, putin unt natural, cateva lingurite de gem sau dulceata naturale, fara adaos de zahar sau conservanti.

Pentru impatimitii care sustin ca nu pot manca dimineata si care eventual merg si la sala fara sa manance nimic, am o rugaminte: cu pasi mici, mici, faceti o schimbare: un mar (sau ce fructe va permite sistemul digestiv), un iaurt cu o mana de fructe uscate, 2 crackers de secara…ceva, cate un pic!

Nu e chiar asa de dificil sa aveti un mic dejun care va poate da un bun start al zilei. Incercati, va rog!

Related posts

Post a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *