5 metode pentru a avea o siluetă de vară de invidiat


Alexandra Alexandru - 01/07/2019 - 0 comments

A slăbi este relativ ușor, a te menține e altceva! Venim cu bagaje genetice diferite, cu comportamente alimentare învățate în copilărie, mai mult sau mau mai puțin sănătoase și echilibrate, cu emoții și experiențe care au pus la rândul lor amprenta asupra relației noastre cu mâncarea.

Să ajungi la kilogramele dorite, să le menții (ideal, pe viață), să te asiguri că poți să îți pregătești un meniu care să îți ofere toți nutrienții necesari, să știi ce să cumperi și să faci toate acestea cu minim de efort necesită o resetare a  obicieurilor de până acum. Nu este ușor, dar cu siguranță nu e este imposibil!

De aceea, dacă te-ai hotărât să faci SCHIMBAREA, te afli în momentul potrivit, la locul potrivit, deoarece aici vei găsi detaliate 5 aspecte esențiale asupra cărora să te apleci în această vară, pentru a obține o siluetă de invidiat:

  1. Ce anume mâncam
  2. Cum ne organizăm mesele și meniul
  3. Ce anume bem în sezonul cald/ pentru a facilita pierderea în kilograme
  4. Ce și cum mâncam în vacanță
  5. Ce sport/mișcare facem pe timpul verii

Să le luam pe rând…

  1. ȘI NOI CE MAI MÂNCĂM?

Care ar fi alimentele recomandate în zilele călduroase? Ce să evităm și ce să alegem?

Pe primul loc stau legumele și fructele de sezon, fără dubiu, vara fiind perioada în care trebuie să consumăm cât mai multe alimente în stare crudă. Prin urmare, în meniul nostru trebuie să își facă loc zilnic, în funcție de apariția lor:

Alte alimente precum orezul integral, cu bob lung, iaurturi simple integrale (3.5% grăsime) și brânzeturi specifice anotimpului cald, foarte puțin sărate (caș, urdă, etc).

Peștele însoțit de legume echilibrează într-un mod sănătos dieta de vară. Să nu uităm de ouă și de carnea de pasăre slabă, de supe și ciorbele de zarzavat.

2. CUM NE ORGANIZĂM MESELE?

Nu am timp” – poate cea mai frecventă expresie auzită în zilele noastre.  Nu am timp să gătesc sau să merg la cumpărături.

Însă a manca fast-food sau sandvișuri cu mezeluri ieftine nu este o soluție, garantat!

Mă conving din ce în ce mai mult că hrana sănătoasă nu este un lux, că se găsește din ce în ce mai  variată şi mai la îndemână.

Piețele sunt pur şi simplu pline de produse de sezon, alimentele provenite din agricultura ecologică se găsesc mult mai uşor şi la preţuri din ce în ce mai mici. La fel, lactatele de capră şi oaie fabricate într-un mod mai mult decât civilizat (fără omogenizare, pasteurizate la 72 grade C) își fac loc pe rafturile supermarketurilor, iar magazinele tip băcănii cu produse agricole  tradiționale se gasesc in orice localitate.

Ne mai rămâne doar să facem un pic de ordine în obiceiurile de a cumpăra alimentele de zi cu zi şi a organiza mesele, pentru a evita pe cât posibil mâncatul pe apucate şi din surse nesănătoase. Iată  mai jos câteva sugestii:

3. CE BEM?

Gândul poate ne fuge la sucurile acidulate tip cola, frappe-uri cu mult zahăr și multă frișcă, bere rece ca gheața și multe alte băuturi aromate (aromatizate) și dulci, dătătoare de euforie și satisfacție a papilelor gustative.

Ei bine, dacă asta ar fi tot ce bem pe timp de vară, nu am sta chiar bine…pentru că ce am enumerat mai sus nu stă la baza hidratării zilnice, ba dimpotrivă, a deshidratării și a kilogramelor în plus.

Apa plata, naturala

Apa este lichidul vital – alimentul lipsit de calorii, fără de care viaţa omului nu este posibilă, în general, mai mult de trei zile. O persoană adultă, care desfăşoară o activitate fizică normală, în condiţii de confort termic şi umiditate, are nevoie de 1,5-2 litri apă potabilă, zilnic. În mod obişnuit, această cantitate poate varia considerabil în raport cu clima (în deşert necesarul de apă este de 1 litru/oră), efortul fizic şi mental, de tipul de alimentaţie.

4. CE MÂNCĂM ÎN VACANȚĂ?

Nu de multe ori am auzit povestea (de fapt am trăit-o pe pielea mea până acum 10-11 ani): m-am îngrășat, am fost în vacanță, am avut meniu all inclusive, sunt pofticioasă, etc. 

Că să eviți toate acestea, eu ca și nutriționist recomand clienților mei păstrarea acelorași linii pe care le urmezi în viața de zi cu zi, desigur cu mici abateri care constau într-o bere, o înghețată, un pahar de vin, etc.

5. CE SPORT/MIȘCARE FACEM ÎN TIMPUL VERII?

Vara este anotimpul în care am putea să facem cea mai banală simplă formă de mișcare din toate timpurile, foarte eficientă, dar extrem de ignorată: mersul pe jos!

Încercați să vă faceți o rutină din a parcurge măcar din două în două zile câțiva kilometri pe jos: mergeți pe jos la serviciu, la piață, la supermarket. Alegeți să va plimbați mai des în parc, să admirați natura, să mirosiți teii înfloriți.

În final, nu uitați că orice exces este dăunător și cumpătarea este un ingredient de bază al unei siluete de invidiat.

Gasiti totul structurat in brosura GRATUITA „5 Metode pentru o Silueta de Vara de Invidiat” si BONUS constand in 5 meniuri pentru birou si 5 variante de mic-dejun pentru zilele caniculare.

Post a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *