26/09/2022

Poate sunt multe mame pe aici care se regăsec în situația mea, aceea de a trebui să pregătească un fel de prânzo-gustare pentru copiii lor care merg la școală după-amiază. Adevărul este ca e cel mai comod lucru din lume să faci clasicele sandvișuri cu șuncă și cașcaval (pe care hai să îl facem excepție), sau să pui pungi cu bake rolls, waffe si croaisante ambalate…știți voi de care. Dar cum rămâne în acest caz cu diversitatea alimentară, cu asigurarea nutrienților de peste zi, cu preocuparea pentru păstrarea unei greutăți normale și a unei sănătăți optime?

Pentru părinții interesați găsiți în articol  câteva idei relativ simplu de făcut, pe care le puteți include în meniul copiilor care învață după-amiaza. În general, pe lângă ceea ce ar trebui să constituie “prânzul”, strecor și fructe, nuci sau câteodată câte o bucată de ciocolată neagră. Iar în pozele în care nu vedeți fructe înseamnă că am pus separat o piersică, un măr, două prune, etc.

  1. Lipie integrală cu brânza de capră tartinabila (eu am folosit aici de la Rupi), cu frunze de baby spanac si felii subțiri de castravete). Am adăugat și câteva roșii cherry pentru wrap, dar și afine și migdale, pentru o pauză de gustare.
  2. Stripsuri de curcan la cuptor (care au stat pentru vreo 2 ore în frigider într-un amestec de iaurt, ceva mirodenii, ulei de măsline, lămâie, apoi i-am îmbrăcat în fulgi de porumb fără zahăr adăugat și i-am pus pe hârtie de copt la 180 de grade).
  3. Pita italiană de la Lidl cu prosciutto cotto bio, frunze de salată și roșii).
  4. Lipie cu hummus si baby spanac (ideal ar fi pătrunjel, dar Eva nu îl acceptă decât în supe), cu legume alături. Am adăugat și o felie de cașcaval de capră.
  5. Omletă în lipie, când nu există ou la micul dejun.                                               
  6. Foarte rar apelez la falafel, pentru că manopera necesară gătirii este de lungă durată și iau un tip de falafel congelat din Carrfeour, cu ingrediente ok-ish, pe principiul că nu contează excepția, ci rutina.
  7. În mare, mare criză de timp, prânzul de la școala e format dintr-o salată de la Fru Fru, fie de paste reci cu parmezan, pesto și roșii uscate, fie cu pui și legume.

Toate aceste tipuri de pachet trebuie gândit și corelat cu celelalte două mese principale. Nu uitați ca la cină să oferiți ceva cald, pentru a fi în ton cu anotimpul rece.

Nu uitați de legume, precum: ardei gras roșu, gogoșar, bucățele de conopidă, felii de morcov, bastonașe de țelină apio.

Orice am face, foarte multe posibilități nu există, pentru că nu le putem pune la pachet carne la cuptor cu salată și nici supe în borcan, dar asigurând diversitate și culoare sigur suntem pe drumul cel bun.

Succes!

Alexandra Alexandru

Sunt pasionata de nutritia si alimentatia umana, drept pentru care din 2014 ajut oamenii sa raspunda la intrebarile “Eu cum fac ca sa slabesc?’’, “ Eu ce mai mananc?”, “Cum scap de dependenta zahar?” “Cum ma mentin?” si sa implementeze schimbarile invatate de la mine pentru tot restul vietii.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>