07/12/2022

Pentru că e iarnă, organismul nostru are o mai mare nevoie de mâncare caldă. Cantitatea de roșii, castraveți și ardei a scăzut considerabil din meniul zilnic, dar, pentru că nu este indicat să  renunțam la legume datorită aportului de fibre important pe care ele le dețin, ideal este să le gătim cât mai simplu și să ne bucurăm de ele ca atare sau alături de pește, carne sau brânzeturi, pe lângă diverse mâncăruri gătite, orez și paste.

Ce legume gătim?

Ciupercile, conopida, broccoli, cartofi dulci, cartofi, dovlecei și vinete, dovleac, varza de Bruxelles, varza, sparanghel, merg gătite atât la cuptor cât și la foc iute, în tigăi antiaderente sau la wok. Să nu uităm și de fasolea verde și mazăre, care, deși fac parte din categoria leguminoaselor, sunt foarte valoroase din punct de vedere nutrițional deoarece, pe lângă aportul important de fibre și carbohidrați conțin și o cantitate deloc neglijabilă de proteine de origine vegetală.

Ce metode aleg eu?

Iată două metode de a pregăti legume, pe care le fac de obicei de două ori pe săptămână și le am sigur pentru 3-4 zile. Nu vă dau cantități pentru că este inutil, contează și câți membri are familia și mărimea tăvii pe care o aveți, dar sigur nu contează numărul caloriilor.

I. Ciuperci, conopidă, vânătă, cartofi și dovleac. Le-am tăiat cubulețe, le-am pus într-un bol mare, am adăugat două linguri de ulei de măsline, sare și usturoi granulat bio, am amestecat și le-am întins pe hârtia de copt. Le-am pus la cuptor cu opțiunea de ventilație, pentru a ”trage” apa din ciuperci, apoi după 30 de minute le-am amestecat și le-am lăsat fără ventilație, că să nu se ardă.  După alte 15 minute am presărat o lingura de mix de semințe și două linguri de parmezan ras. Au ieșit un vis!

II. Broccoli, conopidă, zucchini și vânătă, ciuperci și ardei gras. Am urmat același procedeu de amestecare într-un bol a celor de mai sus, doar că de data asta le-am pus într-o tigaie de fontă. Puteți folosi desigur orice fel de tigaie aveți la dispoziție. Nu am mai pus nici semințe nici parmezan, dar am adăugat puțin sos de soia. Au ieșit yummy.

Nu uitați de fasolea verde cu usturoi sau varza de Bruxelles cu unt la wok, cartofi colorați la cuptor, sparanghel la grătar etc.

Bucurați-vă de legume chiar daca e iarnă!

Alexandra Alexandru

Sunt pasionata de nutritia si alimentatia umana, drept pentru care din 2014 ajut oamenii sa raspunda la intrebarile “Eu cum fac ca sa slabesc?’’, “ Eu ce mai mananc?”, “Cum scap de dependenta zahar?” “Cum ma mentin?” si sa implementeze schimbarile invatate de la mine pentru tot restul vietii.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>